Actualitat

L’Ajuntament de Dénia llança una campanya que recorda l’obligació d’arreplegar i netejar els excrements i orins dels animals a les persones propietàries

La Regidoria de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Dénia ha llançat una campanya de conscienciació sobre la neteja urbana dirigida a les persones propietàries de gossos per tal que es responsabilitzen de la brutícia que els animals deixen als carrers de Dénia quan fan les seues necessitats.

Cal recordar que és responsabilitat dels propietaris netejar els pipís i les caques dels gossos.  L’ordenança municipal de tinença i benestar animal recull esta obligació en l’article 50.1, que diu que “per raons de salubritat, queda prohibit deixar les deposicions fecals i dejeccions dels gossos i/o altres animals en la via pública i, en general, en qualsevol lloc destinat al trànsit de vianants. Els propietaris i posseïdors dels animals són responsables de la seua eliminació”.

Diu així mateix, que les deposicions de l’animal s’arreplegaran en borses de plàstic que hauran de dipositar-se en papereres, públiques o domèstiques, i que els orins es netejaran tirant-los a sobre aigua neta, “per la qual cosa els portadors dels animals estaran obligats a portar una botella d’aigua amb capacitat suficient per a fer-ho”.

La campanya de neteja canina llança missatges molt clars i amb un llenguatge directe com “Neteja el pipí”, “Pensa en les altres persones” ,“La caca és perillosa. No deixes el marró” o “El gos és teu, la seua caca també”, acompanyats per dibuixos de situacions quotidianes intel·ligibles per al gran públic.

La difusió combina accions informatives en diferents punts de la ciutat amb material divulgatiu i eines educatives. S’han col·locat elements com banderoles en el mobiliari urbà (140 en punts concorreguts de la ciutat com la plaça de Jaume I, Marqués de Campo, la Glorieta, el passeig del Saladar o la plaça de l’Arxiduc Carles); i cantoneres per a posar en comerços i baixos (es poden arreplegar en l’oficina d’Urbaser).

A més, s’ha publicat el còmic “Civisme a quatre potes”, en castellà i en valencià, com tota la resta del material de la campanya, que es pot llegir als enllaços https://heyzine.com/flip-book/DENIA-CAS i https://heyzine.com/flip-book/DENIA-VAL.

Completa els elements de la campanya el videojoc El paseo de Manuela (https://elpipimedestruye.es/denia/) que planteja el repte d’acompanyar a Manuela al seu passeig de cada vesprada, disfrutant del sol. El problema és que en la vorera hi ha pipís i caques de gos. La persona que jugue ha d’anar netejant tot allò que es trobe en la caminada per a anar sumant punts.

La regidora de Transició Ecològica, Sandra Gertrúdix, espera que la campanya cale en la ciutadania i apunta que “cuidar del nostre entorn és cosa de totes i tots i reflectix la maduresa d’una societat i el respecte entre els seus membres”. Gertrúdix destaca que cada vegada són més les persones que es responsabilitzen de la brutícia que generen els seus animals i que campanyes com aquesta ajuden, d’una banda, a reforçar aquestes actituds, i d’altra, a conscienciar a aquelles que encara no han adquirit l’hàbit. A estes últimes també els recorda que la normativa municipal contempla sancions a qui no porte borses o embolcalls impermeables per a les caques i aigua per a diluir l’orina i/o no arreplegue immediatament el que han embrutat els seus animals.
 

Altres notícies

imprimir