Actualitat

L’OMIC ha atés a més de 1.400 usuaris, aconseguint el reemborsament de 45.000 euros en 2022

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Dénia presta un servei de resolució de dubtes i incidències per als consumidors. Aquest ens públic té la llavor de procurar la respecta dels drets dels usuaris consumidors front a les empreses.

 

Fent balanç de l’any 2022, des de l’OMIC s’han comptabilitzat més de 1.400 persones ateses. Aquestes incidències s’han tramitat majoritàriament telemàticament, és a dir, per telèfon o correu electrònic. D’aquestes, 480 –incloent queixes, reclamacions i denuncies- han sigut mediades per part de l’OMIC, amb un resultat favorable per als consumidors en la majoria de casos. Les reclamacions corresponen a problemes amb els sectors de la telefonia, les companyies elèctriques, els bancs i les entitats financeres, en la majoria de casos. Açò ha implicat el reemborsament d’un total aproximat de 45.000 euros; sent els sectors on s’ha aconseguit una major quantia de reemborsaments el de la telefonia i el de la banca. Les causes principals de la reclamació han estat l’incompliment de les condicions de venda i la mala prestació del servei.

 

Per altra banda, entre les consultes d’usuaris han destacat els sectors de la telefonia, l’electricitat i la banca; mentre que les queixes estan vinculades en major mesura als sectors del transport i l’alimentació, seguits per la telefonia, el tèxtil i complements i la banca.

 

Des de l’oficina destaquen l’increment d’incidències relacionades amb fraus electrònics amb targetes i comptes bancaris. És per això que es recomana navegar i comprar a internet amb especial cura i no accedir a enllaços rebuts a través de missatges.

 

Entre les seues funcions, l’OMIC reparteix llibres de fulls de reclamacions als establiments que ho sol·liciten, i brinda un servei públic i gratuït a la ciutadania per lidiar amb els problemes i defensar els drets dels usuaris. Per contactar amb l’oficina es pot fer telemàticament al correu vfuster@ayto-denia.es o al telèfon 628 614 679; si desitja fer la seua consulta o reclamació de forma presencial, cal demanar cita prèvia en la següent adreça web: www.denia.es.

Altres notícies

imprimir